Barbie-maker Mattel heeft last van Frozen-hype

Gepubliceerd op 14 februari 2020 06:34

EL SEGUNDO (AFN/RTR) - Speelgoedmaker Mattel heeft in het laatste kwartaal van vorig jaar een lagere omzet geboekt. Het bedrijf kampte onder andere met de tanende verkopen van zijn Barbie-poppen in de Verenigde Staten. Die hadden last van het razend populaire speelgoed dat is gebaseerd op de filmreeks Frozen, dat door rivaal Hasbro wordt gemaakt.

Wereldwijd bracht Mattel wel meer poppen van zijn bekendste merk aan de man. Dat was echter niet genoeg om een daling van de verkopen van peuterspeelgoed zoals Fisher-Price en Thomas and Friends te compenseren.

Al met al zette Mattel in het vierde kwartaal een omzet van een kleine 1,5 miljard dollar in de boeken. Dat is 3 procent minder dan een jaar eerder. Onder de streep bleef een minieme winst van 200.000 dollar over, tegenover 9,6 miljoen dollar een jaar eerder. Mattel maakte onder andere hoge kosten voor een terugroepactie van onveilige babybedjes.

Gerelateerde aandelen22:59:59

  Yum! Brands
103,510
-0,360
-0,35%